Cours d'anglais gratuitsRecevoir 1 leçon gratuite chaque semaine // Créer un test
Connectez-vous !

Cliquez ici pour vous connecter
Nouveau compte
Des millions de comptes créés.

100% gratuit !
[Avantages]


Comme des milliers de personnes, recevez gratuitement chaque semaine une leçon d'anglais !



- Accueil
- Aide/Contact
- Accès rapides
- Lire cet extrait
- Livre d'or
- Nouveautés
- Plan du site
- Presse
- Recommander
- Signaler un bug
- Traduire cet extrait
- Webmasters
- Lien sur votre site



> Nos sites :
-Jeux gratuits
-Nos autres sites
   


Dialogue (1)

<< Néerlandais || En bas

POSTER UNE NOUVELLE REPONSE


Dialogue
Message de choupinette1991 posté le 14-04-2009 à 11:31:24 (S | E | F)

Bonjour à toutes à tous, j'aurais besoin de votre aide pour une correction grammaticale d'un dialogue que j'ai dû créé pour l'école... Je vous remercie par avance pour votre aide.

Aan de telefoon

JPG: Goedemorgen, met Jessica Leroy van de firma JPG, wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, met Maeva Kana van de firma Calypso. Ik wil voor vijf en twintig april twee kopieerapparaten bestellen alstublief.

JPG: Eeen ogenblijk alstublief, ik zal naar in het winkel zien.

C: Geen problem

Een momentje

JPG Mevrouw Kana, we hebben zeven kopieapparaten is beschikbaar. Er zijn:
een laser E442
twee epson A344
een hp B399
twee Funai C344

C: Goed maar hoveel kost twee epson en twee Funai alstublief?

JPG: Het bedrag voor twee epson een duizend zes honderd en vijftig en voor twee funai is een duizen vier honderd euro.

C: Dank u voor inlichtingen. Ik wil twee kopieapparaten funai C344 bestellen. Hoe mag ik betallen?

JPG: U moet in het winkel komen voor contant betalen. Ons winkel is toegankelijk om 9 uur tot 12 uur en om 14 uur tot 18 uur all dagen maar niet niet Zondag.

c: Uitsteken, Ik wil op vrijdag om 10 uur komen. Is dat goed voor u?

JPG: Blijf ann de lijn. Ik raadpleg mijn agenda. Op vrijdag om 10 uur dat kan niet maar, ik kan u op vrijdag om 14 uur is mogelijk.

C: Geen problem, ik zal vrijdag om 14 uur komen en dank u voor u help. Tot ziens

JPG: Met genoegen. Tot ziens.

In het winkel

JPG: Goedemorgen mevrouw, wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, ik ben Maeva Kana van de firma Calypso. Ik heb twee kopieapparaten gebeld en ik heb een afspraak om vandag op 14 uur.

JPG: Ik ga naar mijn bezorg voor een afspraak maken voor de livering.

C: Geen problem

Een momentje

JPG: De bezorg is beschikbaar om maandag op 10 uur voor de livering.

C: Geen problem maar hebt u mijn personalia?

JPG: Nee, waar is de firma en kan ik telefoonumer hebben alstublieft?

C: De firma ligt straat Dupont 48 in Luik en de telefoonumer is 04 333 29 86.

JPG: Dank u maar is dat voor uw directeur?

C: ja, His naam is Kalona ¨Loïc.

JPG: Geen problem. De levering zal op mandaag om 10 uur doen. Het bedrag voor twee kopieapparaten kosten 1400 euros met het BTW bedrag is 294 euros dus de totaal is 1694 euros.

C: Dat is dan 1700 euros alstublieft en hoelang duurt de garantie?

JPG: Dan krijgt u ze euros terug. De garantie duurt twee jaar.

C: Dank u wel voor informatie. Tot ziens mevrouw.

JPG: Graag gedaanu en tot ziens mevrouw.

-------------------
Modifié par mariebru le 14-04-2009 12:03
Il est demandé aux membres aidants de ne pas corriger, mais d'indiquer les fautes afin que le membre demandeur puisse se corriger et progresser. Merci.





Réponse: Dialogue de jonew10, postée le 14-04-2009 à 14:05:14 (S | E)
Bonjour,

Aan de telefoon

JPG: Goedemorgen, met Jessica Leroy van de firma JPG, wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, met Maeva Kana van de firma Calypso. Ik wil(wil est un peu trop strict utilise zou graag) voor vijf en twintig april twee kopieerapparaten bestellen alstublief.

JPG: Eeen ogenblijk alstublief, ik zal naar in het winkel zien.

C: Geen problem

Een momentje

JPG Mevrouw Kana, we hebben zeven kopieapparaten is(pas de sens) beschikbaar. Er zijn:
een laser E442
twee epson A344
een hp B399
twee Funai C344

C: Goed maar hoveel kost twee epson en twee Funai alstublief?

JPG: Het bedrag voor twee epson een duizend zes honderd en vijftig en voor twee funai is een duizen vier honderd euro.

C: Dank u voor inlichtingen. Ik wil twee kopieapparaten funai C344 bestellen. Hoe mag ik betallen?

JPG: U moet in het winkel komen voor contant betalen. Ons winkel is toegankelijk om 9 uur tot 12 uur en om 14 uur tot 18 uur all dagen(elke dag est bien mieux) maar niet niet Zondag.

c: Uitsteken, Ik wil op vrijdag om 10 uur komen. Is dat goed voor u?

JPG: Blijf ann de lijn. Ik raadpleg mijn agenda. Op vrijdag om 10 uur dat kan niet maar, ik kan u op vrijdag om 14 uur is mogelijk.

C: Geen problem, ik zal vrijdag om 14 uur komen en dank u voor u help. Tot ziens

JPG: Met genoegen. Tot ziens.

In het winkel

JPG: Goedemorgen mevrouw, wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, ik ben Maeva Kana van de firma Calypso. Ik heb twee kopieapparaten gebeld en ik heb een afspraak om vandag op 14 uur.

JPG: Ik ga naar mijn bezorg voor een afspraak maken voor de livering.

C: Geen problem

Een momentje

JPG: De bezorg is beschikbaar om maandag op 10 uur voor de livering.

C: Geen problem maar hebt u mijn personalia?

JPG: Nee, waar is de firma en kan ik telefoonumer hebben alstublieft?

C: De firma ligt straat Dupont 48 in Luik en de telefoonumer is 04 333 29 86.

JPG: Dank u maar is dat voor uw directeur?

C: ja, His(c'est de l'anglais ça) naam is Kalona ¨Loïc.

JPG: Geen problem. De levering zal op mandaag om 10 uur doen. Het bedrag voor twee kopieapparaten kosten 1400 euros met het BTW bedrag is 294 euros dus de totaal is 1694 euros.

C: Dat is dan(dus est plus correct) 1700 euros alstublieft en hoelang duurt de garantie?

JPG: Dan krijgt u ze euros terug. De garantie duurt twee jaar.

C: Dank u wel voor informatie. Tot ziens mevrouw.

JPG: Graag gedaanu en tot ziens mevrouw.



Réponse: Dialogue de choupinette1991, postée le 15-04-2009 à 11:27:11 (S | E)
Je vous remercie pour votre réponse et voici ce que j'ai effectué comme modification en rapport avec vos anotations. Cependant, pour l'expression geen problem, j'ai repris cela de mon cours et je ne vois pas mon erreur...
Voici le dialogue corrigé:

Aan de telefoon

JPG: Goedemorgen, met Jessica Leroy van de firma JPG. Wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, met Maeva Kana van de firma Calypso. Ik zou graag voor vijf en twintig april twee kopieapparaten bestellen alstublieft.

JPG: Een ogenblijk alstublieft. Ik zal inn het winkel zien.

C: Geen problem. (Er is geen problem.)

Een momentje

JPG: Mevrouw Kana, we hebben zeven kopieapparaten zijn beschikbaar. Er zijn:
- een Laser E442
- twee Êpson A344
- Een Hp B399
- Twee Funai C344

c: Hoeveel kosten twee Epson en twee Funai alstublieft?

JPG: Het bedrag voor twee Epson is duizend zeshonderd en vijftig euro en voor twee Funai is duizend vier honderd euro.

C: Dank u voor inlichtingen. ik zou graag twee kopieapparaten Funai C344 bestellen. Hoe mag ik betalen?

JPG: U moet in het winkel komen om contant te betalen. Ons winkel is toegankelijk om negen uur tot twaalf uur en om veertien uur tot achttien uur elke dag maar niet zondag.

C: Uitsteken, ik zou graag op vrijdag om tien uur komen. Is dat goed v
oor u?

JPG: Blijf aan de lijn. ik raadpleg mijn agenda. Op vrijdag om tien uur dat kan niet maar ik kan u op vrijdag om veertien uur onvagen.

C: Geen problem, ik zal op vrijdag om veertien uur komen en dank voor uw help. Tot ziens.

JPG: Met genoegen . Tot ziens.

In het winkel

JPG: Goedemorgen mevrouw, wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, ik ben Maeva Kana van de firma Calypso? Ik heb twee kopieapparaten opgebeld en ik heb een afspraak om vandag op veertien uur.

JPG: Ik ga naar mijn bezorg om een afspraak voor de livering te maken.

C: Geen problem

Een momentje

JPG: De bezorg is beschikbaar om mandaag op tien uur voor de livering.

C: Geen problem, maar hebt u mijn personalia.

JPG: Nee, waar staat de firma en kan ik de telfoonumer hebben alstublieft?

C: De firma staat Dupont straat 48 in Luik en de telefoonumer is 04 333 29 86.

JPG: Danl u maar is dat voor uw directeur?

C: Ja, zijn naam is Kalona Loïc.

JPG: Geen problem. De levering zal op mandaag om tien uur doen. Het bedrag voor twee kopieapparaten is duizend vierhonderd euro met het BTW bedrag is tweehonderd viereennegentig euro dus de totaal is duizend zeshonderd viereennegentig euro.

C: Hier is duizend zevenhonderd euro alstublieft en hoelang duurt de garantie?

JPG: Dan krijgt driehonderd en zes euro terug. De grantie duurt twee jaar.

C: Danl u wel voor informatie. Tot ziens mevrouw.

JPG: Graag gedaan en tot ziens mevrouw.




Réponse: Dialogue de mariebru, postée le 15-04-2009 à 12:08:56 (S | E)
Bonjour,

Pour geen problem (c'est l'orthoraphe de problem qui mauvaise).

Vérifiez dans votre cours : problem s'écrit ...............




Réponse: Dialogue de choupinette1991, postée le 15-04-2009 à 12:17:54 (S | E)
Je vous remercie pour votre réponse et effectivement en vérifiant au dictionnaire, je me suis trompée dans mon cours car cela s'écrit geen probleem.

Par contre tout le reste est bon dans le dialogue? J'ai bien corrigé mes erreurs?

Je vous remercie infiniment pour votre réponse...

Bonne journée...


Réponse: Dialogue de jonew10, postée le 15-04-2009 à 16:47:31 (S | E)
Bonjour,

Aan de telefoon

JPG: Goedemorgen, met Jessica Leroy van de firma JPG. Wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, met Maeva Kana van de firma Calypso. Ik zou graag voor vijf en twintig april twee kopieapparaten bestellen alstublieft.

JPG: Een ogenblijk alstublieft. Ik zal inn het winkel zien.

C: Geen problem.

Een momentje

JPG: Mevrouw Kana, we hebben zeven kopieapparaten zijn(inutile) beschikbaar(adj. donc devant le nom + accord). Er zijn:
- een Laser E442
- twee Êpson A344
- Een Hp B399
- Twee Funai C344

c: Hoeveel kosten twee Epson en twee Funai alstublieft?

JPG: Het bedrag voor twee Epson is duizend zeshonderd en vijftig euro en voor twee Funai(ajoute het) is duizend vier honderd euro.

C: Dank u voor inlichtingen. ik zou graag twee kopieapparaten Funai C344 bestellen(ce n'est pas elle qui les livre->utilise hebben). Hoe mag ik betalen?

JPG: U moet in het winkel komen om contant te betalen. Ons winkel is toegankelijk om negen uur tot twaalf uur en om veertien uur tot achttien uur elke dag maar niet zondag.

C: Uitsteken, (inversion)ik zou graag op vrijdag om tien uur komen. Is dat goed voor u?

JPG: Blijf aan de lijn. ik raadpleg mijn agenda. Op vrijdag om tien uur dat kan (ajoute het) niet maar ik kan u op vrijdag om veertien uur onvagen.

C: Geen problem, ik zal op vrijdag om veertien uur komen en dank voor uw help. Tot ziens.

JPG: Met genoegen . Tot ziens.

In het winkel

JPG: Goedemorgen mevrouw, wat kan ik voor u doen?

C: Goedemorgen, ik ben Maeva Kana van de firma Calypso. Ik heb twee kopieapparaten opgebeld(mauvais verbe) en ik heb een afspraak om(à enlever) vandag(vandaag->exception) op veertien uur.

JPG: Ik ga naar mijn bezorg(mot inexistant dans mon dictionnaire!?) om een afspraak voor de livering te maken.

C: Geen problem

Een momentje

JPG: De bezorg is beschikbaar om mandaag op tien uur voor de livering.

C: Geen problem, maar hebt u mijn personalia?

JPG: Nee, waar staat de(je) firma en kan ik de telefoonummer hebben alstublieft?

C: De firma staat Dupontstraat 48 in Luik en de telefoonumer is 04 333 29 86.

JPG: Danl u maar is dat voor uw directeur?

C: Ja, zijn naam is Kalona Loïc.

JPG: Geen problem. De levering zal op mandaag om tien uur doen. Het bedrag voor twee kopieapparaten is duizend vierhonderd euro met(à enlever) het BTW bedrag(het bedrag van BTW) is tweehonderd viereennegentig euro dus de totaal is duizend zeshonderd viereennegentig euro.

C: Hier is duizend zevenhonderd euro alstublieft en hoelang duurt de garantie?

JPG: Dan krijgt (sujet->je)driehonderd en zes euro terug. De grantie duurt twee jaar.

C: Danl u wel voor informatie. Tot ziens mevrouw.

JPG: Graag gedaan en tot ziens mevrouw.



Réponse: Dialogue de choupinette1991, postée le 15-04-2009 à 22:19:12 (S | E)
Bonsoir,

merci à tous les deux pours vos réponses. Bonne soirée...



Réponse: Dialogue de euno87, postée le 16-04-2009 à 11:20:19 (S | E)
Bonjour,Choupinette,

Veuillez mettre votre correction sur le forum.J'ai encore trouvé quelques fautes qui ne sont pas indiquées.

Bonne continuation.



POSTER UNE NOUVELLE REPONSE



 


> INDISPENSABLES : TESTEZ VOTRE NIVEAU | GUIDE DE TRAVAIL | NOS MEILLEURES FICHES | Les fiches les plus populaires | Une leçon par email par semaine | Exercices | Aide/Contact

> INSEREZ UN PEU D'ANGLAIS DANS VOTRE VIE QUOTIDIENNE ! Rejoignez-nous gratuitement sur les réseaux :
Instagram | Facebook | Twitter | RSS | Linkedin | Email

> NOS AUTRES SITES GRATUITS : Cours de français | Cours de mathématiques | Cours d'espagnol | Cours d'italien | Cours d'allemand | Cours de néerlandais | Tests de culture générale | Cours de japonais | Rapidité au clavier | Cours de latin | Cours de provençal | Moteur de recherche sites éducatifs | Outils utiles | Bac d'anglais | Our sites in English

> INFORMATIONS : Copyright - En savoir plus, Aide, Contactez-nous [Conditions d'utilisation] [Conseils de sécurité] Reproductions et traductions interdites sur tout support (voir conditions) | Contenu des sites déposé chaque semaine chez un huissier de justice | Mentions légales / Vie privée | Cookies.
| Cours, leçons et exercices d'anglais 100% gratuits, hors abonnement internet auprès d'un fournisseur d'accès. | Livre d'or | Partager sur les réseaux